Skotsko: Mealt Falls a Quiraing viewpoint

Od majáku Neist Point míříme na druhou stranu pobřeží k vodopádu Mealt Falls, který se z pastviny řítí šedesátimetrovým pádem přímo do oceánu. A ikonické jsou i útesy Kilt Rock v pozadí. Bez dronu sice vodopád není vidět v celé své kráse, ale dál už se prostě naklonit nešlo. 
 
 
 Zjistila jsem, že zjevně neumím fotit rovně, ale tady to možná bude i mírnou závratí ;)


Pohled na druhou stranu útesů.


Po pobřežních zastávkách se vydáváme ještě okouknout vnitrozemí. Hrozně mě mrzí, že nemáme víc času, ale kvůli zdravotním trablům jsme si netroufli odjet z Česka na delší dobu, kdyby se zase něco pokazilo. Jen na samotné Skye by šlo strávit týden a pořád by to bylo málo. Někdy se sem musím vrátit.

Ale k onomu vnitrozemí - dalším přírodním divem na Skye je sedlo Quiraing, odkud se dá vyjít na stejnojmenný vrchol s výhledy do jezernatého okolí.



Jak slunce pomalu klesá k obzoru, vaříme si večeři a balíme batohy. Čeká nás to nejlepší, co může příroda Skye nabídnout - spaní na divoko v horách a následný budíček ve 4 ráno kvůli východu slunce nad Old Man of Storr. Zda jsme větrnou noc přežili a nějaké slunce vůbec viděli se dozvíte už příště :)

Komentáře

  1. Krásná krajina. Takovou zelenou (a modrou) mám rád :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já též :) Už si brousím drápky i na Irsko, ale kdo ví, kdy zase půjde normálně cestovat.

      Vymazat
    2. V Irsku jsem byl předloni. Letos jsem si brousil drápky na Skotsko....

      Vymazat
    3. Tam to musí být taky úžasně zelené!

      Vymazat
  2. Závidím to krásné počasí. Nám tam tak lilo, že kdybych si stoupla pod ten vodopád nebo skočila do moře, tak by to mělo asi stejný efekt. Za 2 minuty jsme byli absolutně durch a to i v oblečení, které jsme měli po roce a půl života v Anglii odzkoušené jako doslova nepromoknutelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je holt osud ;) Nám zas strašně lilo u Glencoe, takže jsme túru ani nešli. A třeba ze tří návštěv Norska mi pokaždé lilo u NP Rago. Mám podezření, že s deštěm vždycky čekají, až tam přijedu...

      Vymazat
  3. Musím uznat, jak mě nudí některé horizonty a pohledy z vandrování, že tyto scenérie jsou přesně můj styl. Pražené cesty, vítr kymácí travou. Je ve Skotsku ten smysl pro dálný obzor. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě teda nudí asi jen města, nějak si nevybavuji nudnou přírodu. I když je fakt, že po návštěve Islandu mi chvíli trvalo, než mě zase dokázala okouzlit i středoevropská krajina.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky