Jednání s fundamentalistickým kultistou

Drtíc se na státnice, od Nového roku kolem mne politické dění proplouvalo tiše a pokojně, neschopné proniknout skrz hutnou mlhu nervů, jíž se dočasně obalil můj mozek jako housenka do kokonu, připravena vylétnout na svět v rádoby novém hávu. Jaké bylo mé zděšení, když ke mně v tomto týdnu začaly probleskávat první zvuky a obrazy z okolí - brzy jsem s hrůzou zjistila, že já jsem úplně stejná, zato jsem se vynořila v docela jiném světě. Taky tak nesnášíte procitnutí do reality?
 
 
Opozice klopýtá, klopýtá, balancuje a padá. Proč padá, když chce "pro lidi to nejlepší"? Protože proti ní stojí protivník, s nímž není možné vyjednávat. Protivník, který ať se stane, co se stane, vždycky vyhraje. Proč? Protože nereflektuje to, co se děje v realitě, nýbrž ji překrucuje tak, aby měl vždycky pravdu. Ano (pun intended), tak prosté to je. Strategie, kterou razili vládci v mytických společnostech, kterou uplatňují náboženští fundamentalisté po celém světě úspěšně dodnes, dotáhl do naprosté brilantní zvrácenosti náš milý premiér.

Nejde vyjednávat s někým, kdo vám na otázku "Kdy bude pandemický zákon?" odpoví "Roušky jsme poslali, v nemocnicích je místa dost, Kalousek lže." Nejde se dohadovat s někým, kdo vám na "umírají lidé" odpoví "modrá." Z vládních tiskovek se stává absurdní drama v živém přenosu. Stejně, jako jde kultistům o zisk vlastní, nikoliv o jejich svěřené ovečky, tak je tomu i zde. Parazit se snaží přežít za každou cenu.

Jelikož je vládní agenda jediná správná, nezpochybnitelná a nevyvratitelná, nejde proti ní brojit argumenty - tu lepšími, tu o dost slabšími. Je to úplně fuk. Ve světě absolutní pravdy argumenty neexistují. Kdo stojí mimo rámec babišovské reality, stává se automaticky nepřítelem zvenčí. A vždycky prohraje, aspoň do té doby, než jisté straně pomře většina voličů, kteří spadají do ohrožené věkové skupiny. 

Omlouvám se, že toto už není satirický text. Všechen humor mě opustil v momentě, kdy jsem šla babičce oznámit tu super novinu a ona mi ve dveřích s bojovným výrazem odcitovala slova, která premiér házel na opozici na dopolední tiskovce. Ještě jsem se z toho zcela nevzpamatovala.

Komentáře

  1. Babička možná neví, co se sluší a patří. Místo neefektivního vzdoru zasalutovat soudcům, prezidentovi i předsedovi vlády a poděkovat, že nám jako slušní lidé slušně vládnou. Mohlo by totiž být daleko hůř. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babička je stará disidentka - nikdy nedělala, co jí někdo diktoval. Až teď. Ach jo.

      Vymazat
  2. Podobný přístup zabíral na některé voličské skupiny vždycky. Pro část lidí je to jakási náhražka zavržené víry v nadpřirozené síly. Bojovat se s tím dá, ale výdej energie se kladným výsledkem, obávám se, nemá šanci vyrovnat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, že z pohledu těch lidí je to vlastně jakási obrana před světem - protože kde nejsou pochyby, tam je bezpečí. Jasné, předem dané odpovědi. Je to jednodušší. Ale...

      Vymazat
  3. Vždycky když potkám člověka nějakého podobného ražení, tak to se mnou taky pořádně zamává. Jasně, vím, že takoví lidé existují, ale spíš tak nějak teoreticky, jako by něco maličkého uvnitř mě pořád úplně nevěřilo, že si takové věci někdo doopravdy může myslet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě vždycky nejvíc vyvede z míry, když se to stane s lidmi, které jsem považovala za inteligentní, rozumné - a najednou se mi ta idea bortí.

      Vymazat
  4. Kdo ovládá média, ten ovládá masy.
    Selský rozum je utlučen PR mluvčími. Funguje to úplně stejně jako slevy v Kauflandu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale tak strašně chmurná představa společnosti :( Ukojeni koblihou.

      Vymazat
    2. znali to už staří Římané: Panem et circenses.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky